Ažběta Eli Axmann: Co chtějí zaměstnanci dneška?

Na 2. konferenci Asociace provozovatelů dětských skupin a mikrojeslí vystoupila také Alžběta Eli Axmann, HR manažerka a mentorka se zkušeností z firem jako Deloitte a Tesco, ale také z neziskových organizací, jako je Centrum Locika nebo Freya. Alžběta svým klientům pomáhá se vším, co se týká zaměstnanců, od právních záležitostí po nastavování procesů onboardingu a práci se stávajícími záměstnanci.

Alžbětina prezentace na naší konferenci byla zaměřená na proces onboardingu, který dle ní začíná ještě před tím, než budoucího zaměstnance poprvé fyzicky vidíme, a pokračuje přes pracovní pohovor až po první dny v práci.

Alžběta na úvod své prezentace zdůraznila, že situace na trhu práce v dnešní době se velmi liší od situace například před dvěma lety. Zveřejňování popisů pracovních pozic na portálech typu práce.cz často nefunguje a odpovědí může být něco, co se skrývá pod názvem Employer branding. Zaměstnavatel musí kandidátům vysvětlit, proč zrovna jeho firma je pro ně ta pravá. Kandidáty na pracovní pozici nezajímá ani tak popis pozice a benefity ve formě stravenek, ale spíše hodnoty a vize organizace. Na ty se často ptají i na pracovních pohovorech. Větší důraz také kandidáti kladou na flexibilitu v zaměstnání. Zatímco starší generace často pracovala desítky let na stejné pozici a do noci bez placených přesčasů, pro stávající kandidáty již toto není přijatelnou alternativou.

Zaměstnavatel musí podle Alžběty Axmann začít tím, že se zamyslí nad tím, koho skutečně hledá a jaká očekávání od nového zaměstnance má, a potom teprve se pustí do tvorby inzerátu, ve kterém se snaží kandidáty zaujmout. A kde zaměstnance hledat? Axmann doporučila mimo pracovních portálů, sociálních sítí a sítě LinkedIn i offline nástěnky a také digitální nástěnky univerzit, které se dají využít mimo jiné při hledání zaměstnanců s pedagogickým nebo sociálním vzděláním. Během svého příspěvku Axmann probrala také to, jak vést pohovor a jak nového zaměstnance uvést do firmy tak, aby věděl, co má dělat a co se od něj očekává.

Alžběta účastníkům konference předala pro použití praktické materiály, jako například popis pracovní pozice k vyplnění nebo check list k nástupu zaměstnance. Během přednášky si účastníci také sami zkusili napsat inzerát a po tomto praktickém cvičení následovala diskuse.

Tímto děkujeme za příspěvek na konferenci a těšíme se někdy příště.

Kontak Alžběta Axmann:
https://www.linkedin.com/in/alzbeta-eli-axmann/

Zapsala:
Štěpánka Mašlárová, Asociace provozovatelů dětských skupin a mikrojeslí